Subscribe:

Pages

25.8.11

Samir nasri pentingkan wang? waduh

LONDON - Samir Nasri dikecam oleh pemain baru Gunners selepas bintang Perancis itu meninggalkan Arsenal untuk Manchester City kerana mengejar tawaran yang lumayan.

Emmanuel Frimpong, 19, membidas Nasri yang bakal menerima gaji 175,000 pound (RM859,769) seminggu.

Pemain tengah, Frimpong menerusi laman sosial Twitter berkata: "Wang merupakan akar umbi kepada semua kejahatan."



Kenyataannya itu dibuat selepas Arsenal mengumumkan perpindahan pemain itu menerusi laman web rasmi kelab tersebut, kelmarin.

Bintang baru Gunners itu dibuang padang sewaktu menentang Liverpool, Sabtu lalu masih marah terhadap keputusan Nasri, sehari selepas rakan sepasukan, Jack Wilshere mengucapkan selamat maju jaya kepada pemain itu.

Wilshere berkata: "Selamat berjaya kepada rakan saya Nasri. Saya belajar banyak daripadanya. Dia merupakan pemain berkelas dunia. Kami akan merinduinya."

Namun Frimpong dalam Twitternya membalas: "Cukuplah Jack," yang menandakan dia tidak akan dirindui oleh pemain di Emirates.

Sementara itu, Gareth Barry percaya ketibaan Samir Nasri bakal membangkitkan semangat untuk Manchester City memburu trofi kejuaraan.

Pemain tengah Arsenal itu, kelmarin menandatangani perjanjian sebanyak 22 juta pound (RM108 juta).

Barry berpendapat, pemain berusia 24 tahun itu merupakan seorang lagi bintang yang berkualiti berjaya diikat Roberto Mancini bagi mewujudkan lebih banyak pilihan pada posisi tengah.

Pemain itu turut meramalkan Nasri bukan pemain terakhir yang akan menyertai City, dengan bos kelab itu, kelmarin mengakui dia amat berminat untuk mendapatkan bintang Roma, Daniele de Rossi.

Namun ketika ditanya mengenai Nasri, Barry berkata: "Dia amat hebat. Jika anda mahu memenangi trofi, anda memerlukan pemain yang luar biasa dan dia merupakan seorang daripadanya.

"Sesiapa sahaja yang memiliki kualiti seperti itu dan menyertai skuad kami, dia bakal membantu kami." - Agensi


sumber : utusan

No comments: