Subscribe:

22.10.10

Poster THE HULK


Thanks to DOYAH

SAPE DOYAH NI?
haaa
mesti ramai yang dah kenal die ni
sebb bagi aku, die antara blogger yang unik r kat malaysia ni

kenape unik?
sebb die bebas luahkan ape ade dalam otak die
die tak hipokrit

best ke kawan ngn die?
best kot...layan borak memng leh sembang 7-8 jam

nak kenal die?
ni print screen blog die
cantik kan header die..

so, ramai2 la gi kunjung kat blog die...siyes leh layan post2 die yang menarik....

btw, doyah, u r my savior tonite n i will remember it till i die

aku engineer.....so what the HELL?

Why you should marry an Engineer Let me tell you why girls should eventually marry an engineer over a Law, Management, Arts or Medical School Graduate. He has three distinct advantages over the rest of the graduates.

Advantage 1: Secure lifestyle

An engineer boyfriend can provide you with a secure lifestyle. At 27 years old, an engineer probably has a respectable, stable job that gives him a high income to own a car, invest, have a comfortable life, and get married and buy a house too.

Law graduates are still working as a lowly apprentice in law firm.

Most management graduates have just failed on their first business plan.

The arts graduate is still looking for a job.

And the medical school graduate is still living in a hospital.


Advantage 2: Unmatchable industriousness

An engineer boyfriend will dedicate an unimaginable amount of his time and effort to understand you. Engineers strain really really hard to understand their work. You can believe that they will try really really hard to understand women too, just like how they understand their work, once they believe that you are the one. So even if they don't understand you initially, they will keep on trying. Even if they still do not understand, they will figure out the correct method to keep you happy (e.g. buy diamond ring = 1 week's worth of happiness.) And once they find out the secret formula, they will just keep on repeating it so that the desired results appear.

Unlike the Lawyer who will argue with you.

The Management graduate who will try to control your spending, The Arts graduate who will 'change major'.

And the medical school graduate who will operate on you.

And you know what, it's really so easy to make engineer s believe that You are the 'one'. Say that you like one of their project and they will be hooked to you forever.


Advantage 3: An engineer boyfriend will never betray your trust.

Let me first tell you what is wrong with the rest of the others - The lawyers will lie about everything.

Management graduates will cheat your money.

The arts graduate will flirt, and you probably just look like another cadaver to the medical school graduate.

Your engineer boyfriend is either too busy to have an affair, and even if he does, he is too dumb to lie to you about that. Hence, an engineer is the most secure boyfriend that you will ever find - rich enough, will keep on trying to understand and please you, has no time for affairs, and too dumb to lie to you. plus they r cooler than the others 

(Jz joking.. don't sue me ok.. hahaha :-P)



source: http://www.mylot.com/w/discussions/515360.aspx


21.10.10

Baekkk punya bogel...




POTONG STIM LA ABNG MISAI!!!!

Your daughter soup, anyone?

Shocking news circulated in China .

A town in Canton is now on trend taking baby herbal soup to increase health and sexual performance/stamina. The cost in China currency = approx $4000. A factory manager was interviewed and he testified that it is effective because he is a frequent customer. It is a delicacy whereby expensive herbs are added to boil the baby with chicken meat
for 8 hours boiling/steaming.

He pointed to his second wife next to him, who is 19 (he is 62), and testified that they have sex everyday. After waiting for a couple of weeks, he took this reporter to the restaurant where he was being informed by restaurant Manager that the spare rib soup (local code for baby soup) was available. This time, it was a couple who have 2 daughters and the 3rd one was confirmed to be a daughter again. So the couple aborted the baby which was 5 months old. Those babies
close to be born and die naturally costs 2000 in China currency. Those aborted ones cost a few hundreds in China Currency. Those couples who did not want to sell dead babies, placentas can be accepted also for couple of hundreds.

The reporter making comment that this problem arises from Chinese being taking too much attention in health or the backfire when China introduced one child in a family policy (since majority prefers to have male babies and those poorer families need, ended up selling their female babies).








The HULK - thriller

video

18.10.10

JEFF - baik orangnye


rela berlutut nak guna laptop sebb kerusi member pakai main pes..
CONTOHI LAH JEFF!!!

14.10.10

2 minggu yang macam HELL!!!

FUHHHhhhhhhhh.....
2minggu ni aku rase cam hell giler sgt2.
rase nak pukul orang je bile penat
first week yang hell:
test cpdc
test tp
kuiz econ
etp(ni yang paling hell)
second week yang hell:
etp makin hell
presentation yang cam puki
ngn assignment econ cam baB*

siyesly weekend ni rase nk lepak je kat bilik
gi mandi air terjun ke
enjoy convo

tp ape kan daya.....
esok menanti plak test cpdc plus briefing econ la plak
minggu depan plak menanti sang2 test2
dem la shirtooooo

tibe2 rase nk cepat2 hbs sem ni
nak trus gi intern je...leh lepak ujung minggu kt gunung jerai...


dem la
dem la
dem la


11.10.10

Song for my ETP grupmate...

Enjoy the song yaw...(lirik edit ikot kesesuaian mood ok)

LA LA LA ETP - MEET UNCLE CHAPOI



La La La Laaa…
La La La La La Laaa…
La La La La La Laaa…
La La La La La Laaa…
La La La La La Laaa…
La La La La La Laaa…
La Laaa… La Laaa…

Ooh! Pening kepala
Memikirkan tak ada idea
Goreng saja
chemi, dan juga meche
Ah! Ilmu masuk exam saja aaa

Ooh! Lega rasanya
Bile projek dah bergerak
senyum lebar
Rupa, oh! Rupanya
Poster tak siap!!!!

La La La Laaa… La, hari-hari ETP!
La La La Laaa… Bosan dengan ETP, haha!
La La La Laaa… La, Poster harus siap, kerja!
La La La Laaa… La, hari-hari ETP!
La La La Laaa… Bosan dengan ETP, haha!
La La La Laaa… La, Poster harus siap, kerja!

Ooh! Terpinga-pinga
Tak puas lagi beradu, mengantuk
Maghrib hinga ke Subuh
Ah! Buat ETP saja

Ah! Nak kluar clubbing
Tapi malam ada meeting, cancel saja
Kerja bagai nak gila
Ah! Tak juga siap!

La La La Laaa… La, hari-hari ETP!
La La La Laaa… Bosan dengan ETP, haha!
La La La Laaa… La, projek harus siap, kerja!
La La La Laaa… La, hari-hari ETP!
La La La Laaa… Bosan dengan ETP, haha!
La La La Laaa… La, Projek harus siap, kerja!

Gelisah, kugelisah
Mengenangkan masa pre-EDX
Kuharus kerja
Oh! Mesti kerja
nnti kita tak dpt medal
Realiti tika tak siap kerja
Oh! berputih mataaaaa!

La La La Laaa… La, hari-hari ETP!
La La La Laaa… Bosan dengan ETP, haha!
La La La Laaa… La, projek harus siap, kerja!
La La La Laaa… Hari-hari ETP!
La La La Laaa… Bosan dengan ETP, haha!
La La La Laaa… La, projek harus siap, kerja!

La La La Laaa La La…
La La La Laaa La La…
La La La Laa La La…

9.10.10

Salam perantauan yang fail - utusan kesal


Kreativiti menipu, Tronoh jadi Toronto

Oleh NORAINI ABD. RAZAK
noraini.razak@utusan.com.my

SYAWAL pun berlalu. Namun catatan sepanjang Syawal mesti masih berbekas di hati mahu pun dalam lipatan memori. Banyak cerita suka-duka sepanjang Syawal. Di pihak akhbar Utusan Malaysia dan Mingguan Malaysia, berakhirnya Syawal bermakna tamatlah ruangan Salam Perantauan untuk tahun ini. Alhamdulillah sambutan yang diterima terlalu memberangsangkan. Sama ada muka surat untuk ruang tersebut ditaja atau tidak, syarikat meneruskan tradisi menyiarkan ruangan itu khusus untuk rakyat Malaysia di luar negara menyampaikan salam hari raya.

Bermula dengan ucapan daripada para pelajar, ruangan tersebut dibuka kepada semua rakyat Malaysia di luar negara.

Lebih menarik perkembangan teknologi maklumat memberi peluang kepada rakyat Malaysia di mana saja untuk berbuat demikian. Sehingga hari ini emel yang diterima melimpah ruah. Mereka yang berkhidmat di pelantar minyak, di atas kapal malah nun di hujung dunia memeriahkan lagi ruangan yang diwujudkan oleh akhbar ini dengan penuh rasa ikhlas. Sehingga hari ini masih banyak emel yang diterima tidak dapat disiarkan.

Sebelum kepesatan zaman teknologi maklumat, berkotak-kotak surat dikirimkan dengan harapan gambar serta ucapan mereka dapat disiarkan di dalam ruangan tersebut. Setiap malam akan ada petugas yang menaip rapi setiap maklumat yang dihantar, sambil sesekali tersenyum melihat aksi-aksi pelajar kita di luar negara. Mereka ini tidak dibayar elaun khas untuk membuat kerja-kerja menaip, mengumpul gambar dan mengasingkan antara surat yang telah diproses dan surat yang baru diterima. Kesemuanya itu dibuat dengan rasa ikhlas. Sebab itu tiada bayaran dikenakan. Tiada syarat-syarat - satu yang dipinta pengirim juga mesti bersikap jujur dan ikhlas. Pastikan maklumat yang dikirim adalah betul.

Akhbar-akhbar lain turut berbuat demikian.

Tidak pernah terlintas di fikiran para petugas media akan ada sekumpulan manusia yang bergelar pelajar universiti akan mengambil kesempatan menggunakan ruangan tersebut untuk menipu. Tidak juga masuk akal bagi petugas media menghubungi semua universiti di luar negara untuk menentukan kesahihan gambar yang diemel. Tidak juga dibelek setiap latar belakang gambar lantaran tradisi yang diteruskan didasari oleh prinsip saling percaya-mempercayai.

Kecanggihan

Namun kecanggihan teknologi maklumat meningkatkan kreativiti manusia untuk menipu. Bukan saja menipu, si penipu berbangga dengan kreativiti songsang mereka. Itulah yang terjadi apabila sekumpulan pelajar dari Universiti Teknologi Petronas di Tronoh, Perak mengirim gambar mereka berlatarbelakangkan sebuah taman untuk disiarkan di dalam ruangan Salam Perantauan. Gambar tersebut dipilih untuk terbitan 21 September 2010. Ketika mana umat Islam menyuci diri menjalani ibadah puasa, mereka mencuci otak untuk menipu. Menerusi ICT juga penipuan itu dijaja, kononnya mereka handal kerana dapat menipu akhbar ini. Mendabik dada kononnya mereka juga pernah melakukan penipuan yang sama kepada akhbar-akhbar lain. Malah menerusi komen di blog yang memaparkan penipuan tersebut, telah ada perancangan untuk menyambung siri penipuan pada tahun hadapan.

Penipuan itu kononnya didorong rasa meluat terhadap penuntut luar negara yang menghantar gambar mereka dengan latar belakang salji untuk disiarkan di ruangan tersebut. Selamba dan bersahaja mereka berbangga diri tidak perlu bersalji dan tidak perlu ke Toronto pun, gambar mereka disiarkan di ruang Salam Perantauan.

Saya pasti kumpulan pelajar itu masih berbangga. Membaca komen-komen di dalam blog itu ramai juga yang memuji kelicikan serta kreativiti penuntut universiti di Tronoh itu menipu akhbar tempatan. Ditambah lagi dengan komen-komen yang kononnya akhbar ini menipu. Mahu diajukan pertanyaan, adakah mereka pembaca setia akhbar ini, dan apa pula penipuan yang telah dibuat sehingga penipuan yang secara terang-terangan menjadi halal di mata mereka. Ulasan-ulasan selari itu pasti menjadikan kumpulan yang menipu berasa diri mereka hebat.

Bagaimana pula ibu-bapa, para pensyarah dan pihak penaja biasiswa mereka? Adakah mereka juga berbangga? Wakil akhbar ini ada menghubungi UTP. Dia diberitahu satu mesyuarat telah diadakan berhubung penipuan tersebut. Sambil menyebut juga betapa mereka mengharapkan penipuan itu tidak disedari oleh Utusan Malaysia. Sememangnya akhbar ini tidak sedar berlakunya penipuan. Bukan kerana merelakan diri ditipu tetapi sebaliknya didorong oleh rasa percaya dan yakin betapa tidak mungkinnya ruangan tradisi ini pun menjadi mangsa penipuan kreatif. Siapa yang dapat membezakan latar belakang gambar tersebut? Bukankah musim bunga di Toronta juga sarat dengan kehijauan sama seperti bumi Tronoh yang tidak pernah dilanda salji?

Pihak UTP ada menyebut perihal kesal dengan kejadian tersebut dan meminta maaf serta berjanji akan mengambil tindakan terhadap pelajar yang terlibat sebagai pengajaran. Saya percaya siri penipuan ini tidak akan berhenti tahun ini. Lantaran mereka yang menggunakan kreativiti otak untuk menipu akan menggunakan pelbagai cara untuk memuaskan kehendak mereka. Kumpulan ini juga tahu pihak akhbar tidak akan mampu untuk menentukan kesahihan gambar yang diemel. Untuk menghubungi universiti yang dinamakan adalah mustahil. Mustahil juga bagi pihak pengurusan universiti di luar negara mahu memberi kerjasama segera mengenal pasti gambar-gambar tersebut

Mengapakah hujah-hujah pendek akal dilontarkan oleh pelajar yang kini menuntut di peringkat universiti. Atau keterujaan untuk menipu telah membataskan akal fikiran mereka sehingga tidak boleh membezakan antara yang logik dan tidak masuk akal.

Inilah masanya untuk kita menoleh ke belakang. Melihat apa yang kurang dalam sistem pembentukan sahsiah remaja sebagai modal insan yang diperlukan untuk membangunkan negara. Isu penipuan gambar untuk ruang Salam Perantauan tidak boleh dilihat remeh. Fikirkan jumlah pembaca yang turut ditipu dan tertipu. Teknologi untuk menipu, teknologi juga dedahkan penipuan.

source : Utusan

Thankx NGC - pakcik kayo kojap




Pangkor Vs Dslr maniac - pic that self-explain