Subscribe:

Pages

7.6.09

krepok lekor....batu burok....penyu(faiq/ayap)....dan family

huhuhuhu.....letih seh..nak stim pon dah tk mampu....

semlm,aku ngn fam aku gi oliday kat terenganu.kakak aku yg sulung plan sume ni..die sewa apartment kat bandar kuala trnganu..

first day....

cam biase r... aku yg jenis ske tido lambt trase amat mls pagi tu nak kemas brng nk gerak gi trnganu...orng sume dh dlm kreta nk pegi,aku bru nak amik towel gi mandi wajib...ngantuk gler..hbs mandi...packing bju sket...rokok tidak dilupakan..aku pon turun r gi kt kete...aduss...skali ayah aku suh drive...bru terasa nak sambung tido dlm kete...ape bleh wat...drive je la...kalo eksiden tk tanggung..

mula2,kitorng singgh kat besut..umah pak cik aku(tokey ayam)..gi sane semata2 nk brakfast nasi dagang je...bnyk btul die bti..berbungkus2....aku bedal dua bungkus...sedap gler2..hbs mankn,kitorng trus sambung jalan ke kuala terengganu.tp nyesal plak time tu mkn bnyk,mate aku yg dh memng ngantuk makin kaw2 ngntuk time tu..aku drive sambilgigit jari kasi tknk terlelap...ayah ngn mak aku dh lame tido...cess..

dlmkol 11 camtu,sampai r kitorng kt kuala trangnu...dlm kepala otak aku just pikir nk masuk bilik apartment trus tido...skali kakak aku ckp bilik tk siap agi...tk bleh check-in lg..adush...tgh2 duk tunggu,kitorng gi jalan2 kt masjid terapung ngn masjid kristal...huhu...nasib baik ade dua ke masjid diorng nak gi...kalo sume masjid diorng nak lawat,berdarah punggung aku nnti...dah la penat nk layan anak2 sedara aku yg ganas plus pisau cukur...sket2"ayah su,nak air"....sket2"ayah su,lapar"...sket2"ayah su,nak berak"...nasib baik aku ni pak cik sedara yg baik lagi luhur..

hbs lepak masjid kristal,kitorng trus check in bilik lepas tuan umah ckp dh bleh masuk...aku ape agi...berlari2 anak,mencari bilik best,dan tus landing tuk tido..huhu...penat giler babeh sebb tk cukup tido..nikmattt...opss..nikmat tu sekejup je rupenya...bru aku terlena dlm 30minit,diorng dh ajak gi pantai lak...arghh...tension2....kitorng gi r kt area pantai btu burok..ramai gler orng kt situ..awek cun pon ramai..aku ape agi mula r tarik perut tunjuk tough even boroi...



anak2 sedara aku yg jakun tk penah dtng pantai cam orng tkkeruan dah...cam dh setaun tk jumpe air...main air r,main pasir la...siot tol...terkenang lak zaman kecik2...hehe...tgk layan2 perasaan kt atas kayu,tetibe sorng anak sedara kau yg kecik skali dtng kt aku....aku mule merasa cemas...aku seakan bleh mengagak ape die nak...dgn lembut die berkata...

huzaifah: ayah su,nak main layang2.....blikan r ayah su"

adoi,dah agak dah...lahanat...aku pon ok je la mula2...blikn tuk die satu...rm4 je sebijik...lepas je bli...lg 3 anak sedara aku plus 2 sepupu kecik aku dtng...mula wat muke tk wat ati...diorng ckp diorng nak gak...adoi...jenuh tol ak...hbs rm24 gitu je...melayang2 di angkasa..



hbs lepak kt pantai,salin2 bju....kitorang tunggu ayah ngah...die ckp nk ajak blanje kitorng mkn...aku mule trase gumbira yg amat...hehe..bukan sebb dpt mkn free,sebb anak ayah ngah@sepupu aku tu cantik giler orngnye...nurul name die..syok giler dpt tgk muke die.hilang trus penat aku..muke time mkn nk cover macho je..hehe..padahal sepatah haram aku tk tgur die...aku try nak candid muka die,tp susah tol la.ramai je orng tgk tgn aku..cess



lepas mkn,kitorng balik apartment balik...mlm tu aku tk bleh tido,bkn sebb tk ngntuk..sebb tk keruan tk pekena marlboro lg arini...penat aku tunggu sume tido...bru la aku terkedek2 ke balkoni...ikmat giler dpt isap...pening kpla aku jup time tu....dah la layan view dpn laut...cantik giler..



bersambung......

No comments: